صلوات

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

طبقه بندی موضوعی


از زمان شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش در روز عاشورا ساخت مرقد آن امام همام که امروز مرکز حضور عاشقان ایشان از سراسر جهان است سیر تاریخی را گذرانده است که به صورت یک گزارش تصویری - تشریحی تقدیم شما می گردد.


1- در روز 13 محرم الحرام سال 61 هجری و سه روز پس از واقعه عاشورا قبیله بنی اسد که در نزدیکی کربلا زندگی می کردند تحت نظارت حضرت سجاد علیه السلام پیکر امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش را به خاک سپردند که تصویر آن براساس روایات نقل شده طراحی گردیده است.


2- در سال 65 یا 66 هجری به دستور حاکم آن زمان عراق، مختار ثقفی، اولین بنا به صورت یک مسجد آجری بر روی مرقد مطهر حضرت امام حسین ساخته شد و همچنین روستایی در آن منطقه بنا گردید که این هسته شکل گیری شهر کربلا شد.



3- در سال 171 هجری به دستور خلیفه عباسی، هارون ملعون، شهر کربلا از جمله بنای اصلی مرقد امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام تخریب گردید.


4- در سال 198 هجری مأمون عباسی (که لعنت خدا بر او باد) برای نزدیک شدن به طرفدران اهل بیت علیهم السلام و کم کردن مشکلات ناشی از قتل برادرش امین، اقدام به بازسازی مجدد حرم امام حسین علیه السلام کرد.


5- در سال 232 هجری متوکل عباسی که کینه شدیدی نسبت به اهل بیت علیهم السلام داشت چهار بار اقدام به تخریب مرقد امام حسین علیه السلام کرد.

6- در سال 248 هجری مرقد امام حسین علیه السلام توسط مسنتصر عباسی بازسازی و گسترش داده شد و برای راهنمایی زوار یک ستون بلند در صحن حرم ساخته شد.


7- در سال 271 هجری حسن علوی پادشاه طبرستان و دیلم کار توسه حرم مطهر حضرت امام حسین علیه السلام را برعهده گرفته و اقدام به ساخت مسجدی بزرگ و گسترش حرم کرد و پس از مرگ وی برادرش محمد علوی در سال 280 با ساخت ایوان و یک گنبد بزرگ و دو ایوان و دیواری دور حرم و خانه های ساکنین کربلا، کار ساخت را به پایان رساند.


8- در سال 368 هجری عمران بن شاهین از حاکمان جنوب عراق حرم مطهر را بار دیگر بازسازی کرد.


9- بین سالهای 369 تا 372 هجری به دستور عضد الدوله دیلمی کار بازسازی و گسترش و ساخت حرمین امام حسین علیه السلام و حضرت اباالفضل العباس علیه السلام آغاز گردید.

10- از سال 740 تا 790 هجری در دوره سلاطین آل جلایر بازسازی و ساخت بنای اصلی و کنونی حرمین مطهر امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام انجام شد.


11- در سال 1980 میلادی مسیر بین الحرمین و دیوار حرمین مطهر ساخته شد.

6 (550×331)

12- اما امروز و پس از سقوط رژیم بعث عراق، توسعه حرمین مطهر امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام پیشرفت چشمگیری به خود گرفته است. 


6 (550×331)


اللّهم صَلّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

  • سید امیر حسین حجازی
  • سلام داداش من یه مطلب از سید مجتبی علمدار گذاشتم بیا بیبین و به هر کی تونستی خبر بده بیاد ببینه

  • سید احسان مظهری
  • ممنون از اطلاع رسانی خوبتون التماس دعا
    عالی بودواقعاخداخیرتون بدهدوروزی فرابرسدکه صاحب مابیایدوهمه اموررابدست خودگیرد

    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    انشآء الله هر چه زودتر چنین روزی برسد
    هدیه‌ای برای هرکس سراغی از کربلا و عاشورا می‌گیرد...

    "روضه‌خوان"

    از عناوین جهان مرثیه‌خوان ما را بس
    گفتمان سازی شود برای اهالی حسین‌آباد!
    برای هرکس دلش برای ارباب می تپد
    پاسخ:
    وبلاگ زیبایی دارین
  • سید امیر علی حیدری
  • سلام بنده خوب خدا
    خیلی عالی بود
    ممنون از مطالبتون و اسم زیبای وبلاگتون
    داستانی رو از یک بنده خدایی شندیم که مربوط به صلوات هست انشالله سر وقت تعریف میکنم
    {الان کمی خسته هتسن}
    با افتخار لینک شدید
    یا حق/.
    پاسخ:
    سلام منتظر داستان زیباتون هستم
    مرسی از اینکه لینک منو قرار دادین
    منم شما رو لینک کردم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی